Measurement scales
Abstract
Measurement is an inherent and integral process to all research, whether qualitative or quantitative. In general, we measure variables and this requires three basic elements: the instrument of measurement, the measurement scale, and the system of measurement units. The validity, consistency, and reliability of the measured data depend largely on the scale of measurement adopted. Hence the importance of delving further into the study of measurement scales.
References
Folks, L. (1981) Ideas of Statistics. Nueva York: John Wiley & Sons.
Harnett, D., & Murphy, J. (1987). Introducción al análisis estadístico. México: Addison-Wesley Iberoamericana.
Lind, D., et al. (2004). Estadística para administración y economía. México: Alfaomega.
Runyon, R., & Haber, A. (1987). Estadística para las ciencias sociales. México: Addison-Wesley Iberoamericana.
Shao, S. (1970). Estadística para economistas y administradores de empresas. México: Herrero Hermanos.
Sierra, R. (1994). Ciencias Sociales: Análisis Estadístico y Modelos Matemáticos. Madrid: Paraninfo.
Triola, M. (2004). Estadística. México: Pearson, Addison Wesley.
Wayne, D. (1993). Estadística con aplicaciones a las ciencias sociales y a la educación. México: McGraw-Hill.
Copyright (c) 2007 Jorge Coronado, M.Sc.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los artículos emplean licencias de acceso abierto distribuido bajo los términos de la licencia de Creative Commons 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/), la cual permite su uso,
distribución y reproducción de forma libre siempre y cuando el o los autores reciban el respectivo crédito.